کاربران چه طور از کلمات کلیدی در موتورهای جستجو استفاده می‌کنند؟
 

کاربران چه طور از کلمات کلیدی در موتورهای جستجو استفاده می‌کنند؟

با نحوه تغییر رفتار کاربران در استفاده از کلمات کلیدی در موتورهای جستجو آشنا شوید. انواع کلمات کلیدی را بشناسید و نگاهی به رسیدن به صفحه اول نتایج جستجو و میزان نرخ کلیک.
شنبه، 11 دی 1400 | Article Rating

کاربرها چه طور از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند؟

نگاه کاربران و رفتار و تجربه کاربری مهم‌ترین چیز در SEO است که این فاکتور هرگز تغییر نخواهد کرد. کاربر در ابتدا یک کلمه کلیدی را در اینترنت جستجو می‌کند. سپس موتور جستجو بر اساس اطلاعات کاربر یک سری نتایج رو نشان می‌دهد و کاربر روی چیزی کلیک می‌کند که برایش جذاب تر است. اگر پیدا نکند دوباره جستجوی جدید انجام می‌دهد و سایت‌هایی که در نتیجه بودند ولی کاربری از آنها خارج شده و نتیجه دیگری را جستجو کرده برای سایت کلیک شده امتیاز منفی در بر خواهد داشت تا در نهایت سایت مناسب امتیاز آن نتیجه جستجو را به خود اختصاص دهد. تمام این رفتارها توسط گوگل ردیابی میشه. پس رفتار کاربران مهم‌ترین فاکتور برای گوگل است. پس سایت‌های خوب که کاربران را نگه می‌دارند را گوگل بالا می‌برد.

موتورهای جستجوی بسیار زیادی وجود دارد. ولی بین آن‌ها در جستجو های از طریق کامپیوتر سهم موتورهای جستجو 73٪ به google تعلق دارد و بعد از آن موتور جستجوی Baidu مربوط به کشور چین و پس از آن موتور جستجوی Bing است. در جستجوهای از طریق گوشی‌های موبایل هم 81٪ مربوط به گوگل بوده و بقیه برای سایر موتورهای جستجو است.

انواع کلمات کلیدی (Keyword)

کلمات کلیدی سه نوع هستند:

کلمات کلیدی انتقال دهنده (Navigational)

ثل اسم یک سایت در واقع کاربر اسم سایت را می داند و سایت دیگری را نمی‌خواهد ببیند و گوگل آنها را به سایت مورد نظر هدایت می‌کند.

کلمات کلیدی اطلاعاتی (Informational)

مثل جستجو یک موضوع دانستنی مثلا جستجوی وضعیت آب و هوای تهران یا قیمت امروز دلار یا نحوه تهیه غذا و... که کابر دنبال یک راهنمایی می‌گردد که هدف دریافت اطلاعات است.

کلمات کلیدی تراکنشی (Transactional)

مثل خرید گوشی سامسونگ، یا بهترین پیتزا در تهران یا... که هدف آن به انجام یک معامله آنلاین ختم می‌شود. مخصوصا ابزارهای اسیستند مثل Google assistant یا Alexa یا Apple Assistant که با دستورات صوتی در جستجو برای کاربران نتایج را حاصل می‌کنند.

رتبه اول در صفحه اول!

آمدن به صفحه اول همه را خوشحال می‌کند ولی رتبه اول چیز دیگری است! البته آمدن در رتبه ۲ و ۳ هم تقریبا به همان اندازه کلیک دریافت می‌کند. ولی نکته مهم این است که آمدن با ماندن تفاوت دارد. پس باید استراتژی‌هایی را باید استفاده کرد که در قالب حفظ رتبه عمل کند نه برای رسیدن به رتبه اول. چون رقبا بیکار نمی‌شینند و تلاش می‌کنند جای شما را بگیرند. هر روز قدرت رقبا افزایش پیدا می‌کند و هر روز الگوریتم‌ها سخت‌تر می‌شوند. پس سئو کاری همیشگی است. مشاهده نتایج بهترین راه آموزش SEO است. سایت خود را با رتبه‌های یک مقایسه کنید. ولی خود را مقایسه نکنید مگر هم رده باشید.

میزان نرخ کلیک:

وقتی رتبه ۱ را در نتایج داشته باشید تقریبا ۳۰ درصد در Desktop و ۲۲ درصد از جستجوهای موبایل رو به خود اختصاص می‌دهید. ولی گاهی با این که رتبه یک هستید کلیک خوبی دریافت نمی‌کنید. چون گوگل چیزی به اسم رتبه 0 (صفر) دارد که به آن Rich Text یا Google Map‌ می‌گویند. یعنی برخی سایت‌ها یا خود گوگل آن‌قدر مطالب دقیق دارند که در یک کادر اختصاصی آن مطلب یا نقشه دقیق آن محل را به کاربر نمایش می‌دهند. اینجا است که برای رسیدن به نقطه بالاتر فقط Google Ads به کار شما می‌آید تا از دست این کادرهای بزرگ که رتبه ۱ راه هم تحت تاثیر قرار می‌دهد خلاص شوید.

تصاویر
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

این صفحه را به دوستان خود معرفی کنید

با به اشتراک گذاری این صفحه، یک فرصت خوب به دوستان خود هدیه می‌دهید