چگونگی تاثیر ویروس کرونا بر بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیک
 

چگونگی تاثیر ویروس کرونا بر بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیک

این روزها همه جهان از شیوع ویروس کرونا وحشت دارند. بیش از ۱۸۸ کشور به ویروس Covid-19 آلوده شده‌اند و با گذشت هر روز به طرز چشمگیری بر زندگی بشر و اقتصاد جهانی تاثیر مخربی داشته است.
شنبه، 06 شهریور 1400 | Article Rating

کشورها برای نجات مردم از همه‌گیری مجبورند فعالیت‌های شهرها و کشورها را تعطیل کنند. اقتصادهای پیشرو در جهان در حال زیان‌دهی هستند. زیرا تقریباً دو ماه است که این مشاغل تعطیل شده‌اند. صنایع بسیاری مانند کارگاه‌های تولیدی، کسب و کارهای کوچک و خرده فروشی، داروسازی و موارد دیگر وجود دارند که کار روزانه و فعالیت آن‌ها تنها با حضور فیزیکی کارمندان انجام می‌شود. در این شرایط این صنایع قادر به فعالیت نیستند.

در مقایسه با چنین صنایعی، مشاغل آنلاین مانند شرکت‌های بازاریابی دیجیتال، طراحان وب‌سایت و اپلیکیشن، مشاغل تجارت الکترونیکی، ارائه دهندگان خدمات فناوری و غیره، نیازی به تعطیل کردن کامل فعالیت خود ندارند. آنها به کارمندان این امکان را می‌دهند تا عملاً از مکان‌های دور از محیط فیزیکی شرکت، کار کنند زیرا بیشتر عملیات را از طریق اتصال به اینترنت انجام می‌دهند.

البته، این بدان معنا نیست که مشاغل دیجیتال تحت تأثیر این بحران قرار نمی‌گیرند. بیایید به چالش‌های پیش روی شرکت‌های فناوری‌ اطلاعات و بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیکی در این اپیدمی گسترده بپردازیم.

لغو کنفرانس‌ها و رویدادهای بازاریابی دیجیتال

با توجه به اپیدمی ویوس کرونا، همه رویدادهای مهم بازاریابی در سراسر جهان لغو شده است. از جمله می‌توان به اجلاس جهانی بازاریابی فیس بوک و کنگره جهانی موبایل (MWC) بارسلونا و موارد دیگر اشاره کرد که به دلیل ایجاد اجتماع و سرایت ویروس از برگذاری این رویدادها منع شده‌اند.

شرکت کنندگان برای شرکت در چنین رویدادهایی در این مقیاس بزرگ، هزینه‌های قابل توجهی را متحمل می‌شوند، زیرا برای حضور باید از قبل ثبت نام کنند. نه تنها شرکت‌کنندگان، بلکه برگزارکنندگان رویداد نیز فرصت‌های زیادی را برای انجام معاملات احتمالی با اعلام محصولات اساسی با صرف هزینه‌های سنگین از دست داده‌اند. با لغو رویدادهای بزرگ، سازمان دهندگان نمی‌توانند پول‌های هزینه شده را پس بگیرند و این زیان‌های سنگینی ایجاد می‌کند.

تنها راه‌کار باقی‌مانده برای جلوگیری از وقوع چنین زیان‌های سنگینی، برگزاری آنلاین رویدادها است. به طوری که با ضبط برنامه‌های خود، آن را در زمان مقرر به صورت آنلاین یا آفلاین برای بینندگان و مخاطبان خود پخش کنند. البته، عناصر زنده و فیزیکی در جریان ویدئو حذف می‌شوند ولی انجام چنین کاری عملی است.

البته که این روش به هیچ وجه راهی بهتر از برگزاری کنفرانس‌ها یا رویدادهای زنده و فیزیکی نیست، با این حال این یک روش موفقیت‌آمیز برای برگزارکنندگان و هم شرکت کنندگان است تا در مورد آخرین به روزرسانی‌های بازاریابی دیجیتال اطلاعات و دستاوردهای خود را به اشتراک بگذارند و دانش کسب کنند.

قطع زنجیره‌های فیزیکی عرضه محصولات در بازار و افزایش فروش آنلاین محصولات

زنجیره تأمین کالا به دلیل توقف یا کاهش فعالیت شرکت‌های پخش و حمل و نقل و بنکداران و بازاریابان، به دلیل گسترش و اپیدمی ویروس کرونا در سراسر جهان مختل شده است. بازاریابان تحلیل کرده‌اند که در این شرایط تعداد بیشتری از افراد به صورت آنلاین خرید می‌کنند زیرا نمی‌توانند برای ضروریات اساسی به فروشگاه بروند و حتی در فروشگاه‌ها نیز کالا به همین دلیل کمیاب شده است.

در این شرایط رشد فروش آنلاین را شاهد هستیم و حتی مشاهده می‌شود که خریداران آنلاین در طول ساعات کاری روز روی سایت‌های فروش آنلاین مشغول خرید هستند که این اتفاقی غیر معمول است، زیرا خریداران معمولاً در ساعات غیر کاری خرید آنلاین انجام می‌دهند و در این زمان خرید نمی کنند.

علاوه بر این، فروشگاه‌های فیزیکی که دارای فروشگاه‌های آنلاین و تجارت الکترونیکی هستند، در شرایط تعطیلی بازار، فروش بیشتری را در گزارشات خود ثبت می‌کنند. مشاغلی که کار خود را توسعه داده بودند و از فروشگاه‌های آنلاین استفاده می‌کردند نیز تجربه مشابه فروشگاه‌های آنلاین بزرگ‌تر را داشتند البته نه به آن خوبی و نه به خوبی فروش فیزیکی ولی اگر اوضاع بدتر شود احتمال زیاد تاثیر بهتری بر کسب و کار آنلاین آ‌نها خواهد داشت.

برای مثال؛ در کشورهای آلوده به کرونا، مردم نمی‌توانند برای خرید مواد غذایی، سبزیجات، مواد شوینده و سایر ملزومات اساسی به آنجا بروند. در چنین شرایطی، آنها می‌توانند از برنامه‌های خرید آنلاین برای تهیه مواد غذایی و سبزیجات و تامین مایحتاج خود استفاده کنند. لذا کسب و کارهایی که فاقد چنین ابزاری هستند بیشترین زیان را می‌بینند و مشاهده می‌کنیم که این کسب و کارها در این شرایط به فکر راه‌اندازی وب‌سایت‌های فروشگاهی و کاربردی هستند

آیا متوجه رشد برنامه تحویل غذا و محصولات به روش آنلاین شده‌اید؟ اجازه دهید به شما بگویم که استفاده از وب‌سایت و اپلیکیشن‌های فروش آنلاین مواد غذایی، میوه و سبزیجات، مایحتاج سوپرمارکتی، کالا و محصولات ضروری و حتی پوشاک و عطر و غیره به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

در حوزه تجارت و فروش، جبهه مصرف کننده کاملاً و به سرعت به سمت دیجیتالی شدن حرکت می‌کند که در آن مشتریان می‌توانند محصولی را مقایسه و با اطمینان انتخاب کنند، سفارش دهند و پرداخت کنند. با این حال، فروشندگان می‌توانند در این شرایط همه گیری ویروس، محصولات را به محل مشتریان تحویل دهند. شما نیز می‌توانید از این مقاله برای کسب و کار خود با دریافت مشاوره از کارگزاران تجارت الکترونیک ایران ایده‌هایی در مورد چگونگی بهبود فروش خود به روش تجارت الکترونیکی دریافت کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید.

در چنین شرایطی می‌بینیم که ویروس کرونا چگونه بر بازاریابی دیجیتال و صنعت تجارت الکترونیکی تأثیر مثبت می‌گذارد! چون مردم برای خروج از بن بست و شکست اقتصادی مجبور به استفاده از روش‌های دیجیتال در بازاریابی و فروش محصولات خود شده اند.

البته به دلیل تعطیل شدن بیشتر اصناف به صورت بین المللی، زنجیره تأمین کالا در حال حاضر مختل شده است. بنابراین، تحویل به موقع محصول به دست خریداران آنلاین نیز یکی از بزرگترین نگرانی‌ها برای صنعت تجارت الکترونیکی در این زمان اپیدمی ویروس کرونا محسوب می‌شود.


معرفی برخی خدمات مرتبط با راه اندازی کسب و کار آنلاین کارگزاران تجارت الکترونیک ایران

در صورتی که مایل به معرفی خدمات طراحی سایت ما به دوستان خود هستید لطفا این صفحه را برای ایشان به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره خدمات ما در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شخصی، طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت سازمانی با ورود به این صفحات به دست آورید. این که وب سایت مورد نظر شما از چه نوعی باشد را به ما بسپارید. بسته به امکانات و نیاز شما بهترین را برای شما انتخاب می‌کنیم. چه از نوع طراحی سایت با دی ان ان DNN (دات نت نیوک) باشد و چه از نوع طراحی سایت با وردپرس Wordpress می‌توانید از طریق صفحات مربوط به آن اطلاعات بیشتری کسب کرده و همه خدمات خود را از میزبانی وب و خرید هاست گرفته تا طراحی اپلیکیشن موبایل و آموزش طراحی سایت و سئو سایت SEO، آن را با خیال راحت به ما بسپارید. نکته قابل توجه این است که ما با هدف افزایش درآمد و رساندن شما به اهدافی که مد نظر دارید این کار را انجام می‌دهیم و این موضوع بسیار متفاوت است با این که بخواهید فقط یک سایت داشته باشید! چون هر طراحی سایتی شما را به اهداف‌تان نمی‌رساند. تخصص ما تجارت الکترونیک و راه اندازی کسب و کار آنلاین است و طراحی سایت تنها بخشی از این خدمات محسوب می‌شود. عکاسی 360 درجه از محصول و طراحی سیستم اختصاصی یکپارچه ERP و راهبری و چگونگی انجام کار برای رسیدن به درآمد آنلاین چیزی است که بسیاری از طراحان سایت نمی‌دانند. این در حالی است که هدف ما از طراحی سایت تمرکز روی به نتیجه رسیدن اهداف شما است نه طراحی سایت! کارگزار خدمات فناوری اطلاعات خود را به درستی و با دقت انتخاب کنید.

پرسش و پاسخ‌های متداول
یکی از موثر‌ترین راه‌های جلوگیری از افت درآمد به دلیل تعطیلات اجباری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، راه‌اندازی کسب و کار آنلاین از طریق طراحی وب‌سایت فروشگاهی کامل و ساده است که بتوانید از طریق آن بدون نیاز به حضور فیزیکی محصولات خود را به فروش رسانده و برای مشتریان خود ارسال نمایید. برای این منظور می‌توانید از خدمات طراحی سایت فروشگاهی کارگزاران تجارت الکترونیک ایران استفاده نمایید. وارد صفحه خدمات همین وب سایت شده و گزینه طراحی سایت را انتخاب نمایید.
بسیاری از کسب و کارهای سنتی با همه‌؛یری و پاندمی ویروس کرونا به دلیل اجبار به تعطیل شدن اماکن عمومی و مشاغل غیر ضروری، عملا تعطیل شده و زیان‌های سنگینی دیده‌اند. ولی کسب و کارهایی که با استفاده از تکنولوژی خدمات و محصولات خود را از طریق وب سایت ها نیز عرضه می‌کردند کم‌ترین آسیب را دیدند. لذا امروزه کسب و کارهای بدون سایت و استفاده از فناوری اطلاعات، مشاغل شکست‌خورده محسوب می‌شوند.
تصاویر
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

همیشه اطلاعات خود را با  اخبار فناوری اطلاعات به روز نگه دارید...

امروزه به هر جا که نگاه می‌کنیم حضور پر رنگ فناوری اطلاعات و دانش انفورماتیک را حس می‌کنیم. حتی در کشورهای جهان سوم که در برخی از مناطق آن حتی آب آشامیدنی و بهداشت مناسب وجود ندارد، گوشی تلفن همراه و اینترنت وجود دارد! همین موضوع اهمیت طراحی وب‌سایت‌های پیشرفته و استفاده از سامانه‌های نرم‌افزاری کاربردی و یکپارچه تحت وب (ERP)، اپلیکیشن‌ها و... را بیش از پیش نمایان می‌کند.
اطلاع از آخرین اخبار و مقالات مرتبط با این حوزه، می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر زندگی ما داشته باشد. این کار می‌تواند موجب پیشرو ماندن کسب و کار شما شود. از این رو، تلاش کرده‌ام علاوه بر افزودن بخش‌های آموزشی کاملا رایگان که در بسیاری از سایت‌های دیگر برای هر جلسه از آن صدها هزار تومان هزینه دریافت می‌کنند، اطلاعات به روزی هم در حوزه فناوری اطلاعات و تکنولوژی جمع آوری کرده و در این بخش منتشر کنم. امیدوارم از این اطلاعات برای رشد کسب و کار خود ایده‌های خوبی بگیرید و آن را به نحوی موثر در کار خود پیاده سازی کنید.

آرمین رحیمیان . بنیانگذار کارگزاران تجارت الکترونیک ایران

فناوری اطلاعاتآرمین رحیمیانکار تیمی

این صفحه را به دوستان خود معرفی کنید

با به اشتراک گذاری این صفحه، یک فرصت خوب به دوستان خود هدیه می‌دهید
Empty
Click + to add content