وب‌سایت‌های فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ همگی از کار افتادند
 

وب‌سایت‌های فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ همگی از کار افتادند

فیسبوک اعلام کرد به دلیل مشکلات شبکه سرویس‌های این شرکت از ساعت 12 شب به وقت سواحل شرقی ایالات متحده از دسترس خارج شده است ولی احتمال وجود ارتباط با افشاگری‌های اخیر فیسبوک وجود دارد!
ﺳﻪشنبه، 13 مهر 1400 | Article Rating

هم اکنون در این ساعت که این خبر منتشر می‌شود حدود ۶ ساعت است که سایت‌های بزرگ فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ همگی آفلاین هستند! اتفاقی که برای سایت‌های عظیم به ندرت رخ می‌دهد! فیسبوک روز دوشنبه نیز قطعی‌ها را تایید کرد و اختلالات زیادی را این روزها تجربه می‌کند. به گزارش شرکت NetBlocks تنها در دو ساعت اول بیش از ۳۲۲ میلیون دلار به اقتصاد جهانی خسارت وارد کرده است و این شرکت نیز با کاهش ۵٪ معادل  ۱۶ میلیارد دلار ارزش سهام روبرو شده است. مارک زاکربرگ مدیرعامل شرکت فیسبوک اما دلیل قطع شدن وب سایت ها و برنامه های کاربردی آن را اعلام نکرد.

گزارشات در DownDetector.com نشان می دهد که قطعی ها حدود ساعت 12 شب به وقت سواحل شرقی امریکا (Eastern Time) آغاز شده است. یک منبع به CBS News گفت که کارکنان فیس بوک همچنین نتوانستند از ایمیل داخلی شرکت در روز دوشنبه استفاده کنند.

اطلاعاتی که مدیران فیسبوک در توییتر منتشر کرده اند به این شکل است:

"ما می دانیم که برخی از افراد در دسترسی به برنامه فیس بوک مشکل دارند."

"ما در تلاش هستیم تا اوضاع در اسرع وقت به حالت عادی برگردد و برای هر گونه ناراحتی عذرخواهی می کنیم."

مایک شروفر، مدیر ارشد فناوری این شرکت نیز در توییتی عذرخواهی کرد:

* عذرخواهی صمیمانه * از همه کسانی که در حال حاضر تحت تأثیر قطع خدمات فیس بوک قرار گرفته اند. ما مشکلات شبکه ای را تجربه می کنیم و تیم ها در سریع ترین زمان ممکن مشغول اشکال زدایی و بازیابی شبکه هستند."

در سال ۲۰۱۹، فیس بوک قطع مشابهی را تجربه کرد که چندین ساعت به طول انجامید. روز بعد، شرکت گفت که "دلیل آن تغییر پیکربندی سرورها" بوده است!

ولی در ادامه این قطعی‌ها، اخبار هاکی بر احتمال حملات به DNSهای دامنه‌های این ابر شرکت امریکایی است. به طوری که ریکوردهای AAA دامنه را حذف کرده اند و دامنه facebook.com را برای فروش منتشر کرده‌اند!!! در این میان «جک دروسی»، مدیرعامل شرکت توییتر به طعنه به مارک زاکربرگ توییت کرده است که: 

facebook چند؟!

در ادامه این خبر رسانه Privacy Affairs خبر داده است که اطلاعات بیش از ۱.۵ میلیارد کاربر فیسبوک  نشت کرده است و هم اکنون در دارک وب و فروم‌های هکرها در حال خرید و فروش است. این اطلاعات شامل نام، ایمیل، شماره تماس، مکان، جنسیت، شماره ID و... هستند.

وضعیت نفوذ و مشکلات درون شبکه‌ای شرکت فیسبوک در حدی است که حتی کارمندان شرکت فیسبوک امکان ورود به دیتاسنتر محل سرورهای فیسبوک را به دلیل مشکلات فنی کارت‌های امنیتی ورود به دیتاسنتر ندارند و برای رفع مشکل حتی نمی‌توانند وارد منطقه سرورها شوند!

این خاموشی صبحگاهی پس از پخش بخشی از برنامه تلویزیونی "۶۰ دقیقه" رخ داد که در آن فرانسیس هاگن، افشاگر فیس بوک، ادعا کرد که این شرکت از نحوه استفاده از پلتفرم‌های خود برای انتشار نفرت، خشونت و اطلاعات غلط آگاه است و فیس بوک سعی کرده است این شواهد را پنهان کند. فیس بوک بلافاصله این ادعاها را رد کرده است. 
این مصاحبه پس از هفته ها گزارش و انتقاد از فیس بوک پس از انتشار هزاران صفحه از اسناد داخلی فیس بوک توسط فرانسیس هاگن صورت گرفت که آن را در اختیار نهادهای نظارتی و وال استریت ژورنال قرار داده است. فرانسیس هاگن قرار است روز سه شنبه در کمیته جانبی سنا شهادت دهد.
سهام فیس بوک در معاملات ظهر دوشنبه بیش از 5 درصد کاهش یافت و بدترین روز معاملاتی خود را در نزدیک به یک سال رقم زد. در این میان مارک زاکربرگ بیش از ۷ میلیارد دلار از ارزش دارایی‌های خود را از دست داده است. این مشکل حدود ۶ ساعت زمان برد تا به تدریج مشکل DNS در حال رفع شدن است. این بزرگترین بحران از سال ۲۰۱۹ که ۲۴ ساعت فیسبوک از دسترس خارج شد تا کنون بوده است.


معرفی برخی خدمات مرتبط با راه اندازی کسب و کار آنلاین کارگزاران تجارت الکترونیک ایران

در صورتی که مایل به معرفی خدمات طراحی سایت ما به دوستان خود هستید لطفا این صفحه را برای ایشان به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره خدمات ما در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شخصی، طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت سازمانی با ورود به این صفحات به دست آورید. این که وب سایت مورد نظر شما از چه نوعی باشد را به ما بسپارید. بسته به امکانات و نیاز شما بهترین را برای شما انتخاب می‌کنیم. چه از نوع طراحی سایت با دی ان ان DNN (دات نت نیوک) باشد و چه از نوع طراحی سایت با وردپرس Wordpress می‌توانید از طریق صفحات مربوط به آن اطلاعات بیشتری کسب کرده و همه خدمات خود را از میزبانی وب و خرید هاست گرفته تا طراحی اپلیکیشن موبایل و آموزش طراحی سایت و سئو سایت SEO، آن را با خیال راحت به ما بسپارید. نکته قابل توجه این است که ما با هدف افزایش درآمد و رساندن شما به اهدافی که مد نظر دارید این کار را انجام می‌دهیم و این موضوع بسیار متفاوت است با این که بخواهید فقط یک سایت داشته باشید! چون هر طراحی سایتی شما را به اهداف‌تان نمی‌رساند. تخصص ما تجارت الکترونیک و راه اندازی کسب و کار آنلاین است و طراحی سایت تنها بخشی از این خدمات محسوب می‌شود. عکاسی 360 درجه از محصول و طراحی سیستم اختصاصی یکپارچه ERP و راهبری و چگونگی انجام کار برای رسیدن به درآمد آنلاین چیزی است که بسیاری از طراحان سایت نمی‌دانند. این در حالی است که هدف ما از طراحی سایت تمرکز روی به نتیجه رسیدن اهداف شما است نه طراحی سایت! کارگزار خدمات فناوری اطلاعات خود را به درستی و با دقت انتخاب کنید.

تصاویر
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

همیشه اطلاعات خود را با  اخبار فناوری اطلاعات به روز نگه دارید...

امروزه به هر جا که نگاه می‌کنیم حضور پر رنگ فناوری اطلاعات و دانش انفورماتیک را حس می‌کنیم. حتی در کشورهای جهان سوم که در برخی از مناطق آن حتی آب آشامیدنی و بهداشت مناسب وجود ندارد، گوشی تلفن همراه و اینترنت وجود دارد! همین موضوع اهمیت طراحی وب‌سایت‌های پیشرفته و استفاده از سامانه‌های نرم‌افزاری کاربردی و یکپارچه تحت وب (ERP)، اپلیکیشن‌ها و... را بیش از پیش نمایان می‌کند.
اطلاع از آخرین اخبار و مقالات مرتبط با این حوزه، می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر زندگی ما داشته باشد. این کار می‌تواند موجب پیشرو ماندن کسب و کار شما شود. از این رو، تلاش کرده‌ام علاوه بر افزودن بخش‌های آموزشی کاملا رایگان که در بسیاری از سایت‌های دیگر برای هر جلسه از آن صدها هزار تومان هزینه دریافت می‌کنند، اطلاعات به روزی هم در حوزه فناوری اطلاعات و تکنولوژی جمع آوری کرده و در این بخش منتشر کنم. امیدوارم از این اطلاعات برای رشد کسب و کار خود ایده‌های خوبی بگیرید و آن را به نحوی موثر در کار خود پیاده سازی کنید.

آرمین رحیمیان . بنیانگذار کارگزاران تجارت الکترونیک ایران

فناوری اطلاعاتآرمین رحیمیانکار تیمی

این صفحه را به دوستان خود معرفی کنید

با به اشتراک گذاری این صفحه، یک فرصت خوب به دوستان خود هدیه می‌دهید
Empty
Click + to add content