قوانین و شرایط استفاده

از سایت و خدمات کارگزاران تجارت الکترونیک ایران

قوانین و شرایط استفاده از خدمات کارگزاران تجارت الکترونیک ایران

کارگزاران تجارت الکترونیک ایران (ecb.ir) مطابق با قوانین زیر خدمات خود را به مشتریان گرامی ارائه می‌نمایند. در این بخش با سطوح مختلف تعهدات و مسئولیت‌های ما آشنا می‌شوید.

محتوای این سایت به صورت رایگان در اختیار مخاطبین ارزشمند وب سایت کارگزاران تجارت الکترونیک ایران قرار داده می‌شود ولی در صورت استفاده برای انتشار و باز نشر محتوای متنی و تصویری و ویدئویی و صوتی این وب سایت، ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه اجباری است. باز نشر مطالب بدون ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه غیر قانونی بوده و حق شکایت برای نقض قوانین کپی رایت برای ecb.ir محفوظ است.

وب سایت کارگزاران تجارت الکترونیک ایران به صورت حقیقی مدیریت می‌شود و حقوقی محسوب نمی‌شود. لذا شرکت یا موسسه ثبت شده نیست و دارای کد مالیات بر ارزش افزوده نمی‌باشد. لذا خدمات ارائه شده در این وب سایت با مسئولیت مستقیم بنیانگزار آن «آرمین رحیمیان» انجام می‌شود. لذا هزینه‌های ارائه شده با کمترین میزان سود بوده و از قیمت رقابتی با سایر شرکت‌ها برخوردار است.

همچنین برای درخواست خدمت یا محصول باید از طریق صفحه «ثبت سفارش» به صورت آنلاین درخواست ثبت شده و مبلغ پیش پرداخت به صورت آنلاین و یا از طریق شماره حساب اعلامی به نام بنیان‌گذار وب سایت کارگزاران تجارت الکترونیک ایران ecb.ir واریز شود و هر گونه واریز به حساب سایرین غیر قابل استناد و غیر قابل قبول بوده و این وب سایت هیچ تعهدی در قبال سایر روش‌های واریزی ندارد.

کارگزاران تجارت الکترونیک ایران مالکیت سرورهای اختصاصی خود را دارد و از سایر شرکت‌ها سرویسی را به صورت واسطه دریافت نمی‌کند. لذا در ارائه خدمات هاستینگ به صورت مستقیم و با کم‌ترین قیمت ممکن و بالاترین کیفیت ارائه خدمات در خدمت مشتریان ارزشمند خود می‌باشد. سرورهای کارگزاران تجارت الکترونیک ایران تحت نام سرور ns1 و ns2 دامنه jointoportal.com امکان اتصال دامنه‌های مشتریان را به سرور فراهم آورده است و شما می‌ةوانید با استفاده از این دو DNS دامنه خود را به سرورهای ما متصل فرمایید.

همچنین شرکت زیرساخت و دیتاسنتری که سرورهای ما در آن Colocation شده‌اند واقع در طبقات فوقانی برج میلاد تهران در ایران و تحت نظارت و مدیریت امنیتی شرکت آسیاتک می‌باشد که مطابق SLA این شرکت شرایط زیر حکم‌فرما است:

  • ۱. اختصاص فضای مجهز به کف کاذب برای نصب تجهیزات مورد نیاز.
  • ۲. سیستم های اعلام و اطفا حریق.
  • ۳. تامین نیروی برق از دو منبع تغذیه متفاوت.
  • ۴. سنسور های محیطی جهت کنترل دما و رطوبت.
  • ۵. تامين نيروی برق دائم با استفاده از UPS و ژنراتور.
  • ۶. خدمات پشتیبانی ۲۴x۷ بی وقفه.
  • ۷. امنیت محیطی نظیر استفاده از دوربین مدار بسته و راه کار احراز هویت بطور ۲۴ ساعت.
  • ۸. ارایه‌ی خدمات Firewall امنیت اطلاعات.
  • ۹. در نظر گرفتن قفسه‌های طبقه‌بندی شده‌ انحصاری برای نگهداری سرورها.
  • ۱۰. پیاده سازی استاندارد 27001 ISO

از آنجایی که شرکت آسیاتک مسئولیت تامین امنیت و حفاظت از اطلاعات شبکه و کیفیت پهنای باند را در دیتاسنتر برج میلاد که محل استقرار سرورهای کارگزاران تجارت الکترونیک ایران است به عهده دارد، لذا در صورت بروز حملات سایبری و یا ایجاد اختلال توسط هکرها و یا ایجاد اختلال به دلیل مشکلات و اختلالات احتمالی در شبکه‌ زیرساخت کشور، کارگزاران تجارت الکترونیک ایران مسئولیت جبران خسارت احتمالا را نداشته و برای رفع مشکل با دیتاسنتر آسیاتک وارد مذاکره خواهد شد تا مشکلاتجنگ که خارج از اختیارات خود برای مشتریان ارزشمند ایجاد شده است را رفع نماید. همچنین در صورت ایجاد اختلال یا قطعی شبکه به دلایل امنیتی یا حکومتی و یا دلایل غیر مترقبه خارج از اختیار کارگزاران تجارت الکترونیک ایران، مسئولیتی به عهده این مجموعه نمی‌باشد. در عین حال این مجموعه تمام تلاش خود را برای رفع محدودیت‌ها و مشکلات می‌کند تا وضعیت به حالت عادی بازگردد.

امکان Backup گیری از محتویات فضای میزبانی شما در اختیار شما قرار داده شده است تا هر چند وقت یک بار از اطلاعات ایمیل‌ها و وب‌سایت خود بکاپگیری کنید و حتی برای امنیت بیشتر آن بکاپ را روی کامپیوتر شخصی خود دانلود نمایید تا تحت هر شرایط در صورتی که مشکلات امنیتی و حمله‌های سایبری از طرف هکرهای بین‌المللی اتفاق افتاد یک نسخه از وب سایت شما همیشه به صورت بکاپ آماده بازیابی اطلاعات باشد و سایت شما بلافاصله به وضعیت قبل خود برگردانده شود.

لازم به ذکر است که از آنجایی که این امکان در اختیار مشتریان قرار داده شده است، مسئولیت مدیریت بکاپ‌های سایت و ایمیل‌ها بر عهده مشتری است و در صورت حذف اطلاعات کارگزاران تجارت الکترونیک ایران مسئولیتی در قبال جبران خسارت اطلاعات از دست رفته نخواهد داشت.

تیم پشتیبانی سرورهای کارگزاران تجارت الکترونیک ایران، معمولا به صورت پیش‌فرض هر هفته در یک روز و یک ساعت مشخص یک بکاپ از سایت شما تهیه می‌کند، تا در صورت بروز مشکل حتی اگر شما بکاپ نگرفته باشید بتواند مشکل پیش آمده را رفع کنید. ولی این عملیات اجباری و قطعی نیست و ممکن است که این کار برای سایت شما انجام نشود و جزو وظایف ما تلقی نمی‌شود بلکه تنها برای افزایش امنیت و کمک به مشتری در مواقع بحرانی تلاش می‌شود که انجام شود.

کارگزاران تجارت الکترونیک ایران پیش از دریافت سفارش، درخواست ثبت شده را به طور کامل نیاز سنجی کرده و بر اساس نیاز مشتری به صورت دقیق و با جزئیات پروپوزال و استعلام قیمت و زمان را به مشتری ارائه می‌کند به طوری که هیچ گونه هزینه مخفی که متاسفانه در بسیاری از شرکت‌ها و افراد حقیقی دیگر به آن اشاره‌ای نمی‌شود برای مشتری مبهم و مخفی نماند.

در این پروپوزال یک استعلام قیمت و زمان، سپس معرفی پلتفرمی که قرار است به مشتری تحویل داده شود و سپس معرفی ماژول‌های خاصی که مشتری بر آن تاکید دارد و در نهایت معرفی نحوه دریافت خدمات پس از فروش و توضیحاتی برای توسعه وب سایت در آینده داده می‌شود که در مجموع چشم‌انداز کاملا روشنی به سفارشی که مشتری ثبت می‌کند در اختیار او قرار می‌دهد. لذا از بروز هر گونه سوء تفاهم و یا ایجاد هزینه‌های غیر مترقبه به این ترتیب جلو گیری می‌شود.

پس از تایید پروپوزال توسط مشتری، نیاز است که مشتری محتوای مورد نیاز برای بارگذاری در سایت را در اختیار مجری قرار دهد و همچنین مبلغ تعیین شده به عنوان پیش‌پرداخت را مطابق اطلاعات مندرج در پروپوزال و یا به صورت آنلاین از طریق فرم ثبت سفارش واریز نماید. با واریز پیش پرداخت و دریافت محتوا کار طراحی سایت آغاز می‌شود. توجه نمایید در صورت انجام یکی از این دو قسمت (واریز مبلغ و ارسال محتوا) امکان آغاز کار وجود ندارد. زمان آغاز طراحی سایت تنها در صورتی مشخص می‌شود که هر دو قسمت انجام شده باشد و زمان‌بندی تحویل پروژه تنها در صورت انجام هر دو بخش واریز مبلغ و ارسال محتوا محاسبه می‌شود. در نتیجه در صورت تعلل در ارسال محتوا و یا دیکرد در واریز پیش پرداخت، تاخیر به وجود آمده در طراحی سایت به عهده مشتری است.

طراحی سایت به صورت آنلاین و بر روی دامنه موقت و یا دامنه اصلی مشتری انجام می‌شود و پس از تکمیل مراحل اولیه، طرح ابتدایی به مشتری نمایش داده می‌شود و از ایشان نظرسنجی مجدد انجام می‌شود و تغییرات نهایی طی دریافت فهرستی از چک لیست عملیاتی برای تغییرات مد نظر ایشان دریافت شده و پس از دریافت اقدام به تغییر و اصلاحات مورد نظر می‌شود. بدون دریافت چک لیست امکان تغییرات وجود ندارد. تمامی تغییرات باید به صورت مکتوب از سوی مشتری به مجری ارسال شود.

پس از تکمیل تغییرات وب سایت با تسویه حساب کامل مشتری به مشتری تحویل داده می‌شود و تا زمان تسویه حساب امکان تحویل سایت به مشتری وجود ندارد. همچنین تمامی توضیحات آموزشی کار با وب‌سایت مطابق نیاز مشتری به مشتری ارائه می‌شود. تلاش شده است که این اطلاعات به صورت آنلاین همیشه در دسترس مشتری باشد. در صورت وجود موارد خاص، اطلاعات آموزشی به صورت جداگانه برای مشتری نیز قابل ارسال است.

در صورت عدم تسویه حساب مشتری در پایان طراحی سایت، کل پروژه معلق شده و مجری حق شکایت از کارفرما را برای دریافت حقوق خود محفوظ می‌داند و وجه پیش‌پرداخت نیز غیر قابل استرداد بوده و تنها زمانی وب‌سایت از حالت تعلیق خارج می‌شود که تسویه حساب کامل انجام شده و در صورت بروز خسارت، خسارت‌ّای وارده پرداخت شده باشد. در صورت بسته شدن وب سایت، هزینه راه اندازی مجدد به مبلغ صورت حساب اولیه اضافه خواهد شد.

تمامی وب‌سایت های طراحی شده در کارگزاران تجارت الکترونیک ایران دارای پشتیبانی مادام العمر بوده که مطابق تعریف پشتیبانی و طبق SLA کارگزاران تجارت الکترونیک ایران که در همین صفحه به آن اشاره شده است انجام می‌شود.

در صورت نیاز به هر گونه خدمات پس از فروش،‌شامل بارگذاری محتوا، تغییر در ظاهر سایت، طراحی اسلاید یا قالب‌های گرافیکی جدید، افزودن صفحات و یا تغییرات ساختاری، این خدمات در قالب خدمات پس از فروش به مشتریان فروخته می‌شود و طی فاکتور جداگانه‌ای مطابق جزئیات مندرج در صورت حساب انجام می‌شود.

کارگزاران تجارت الکترونیک ایران این اجازه را دارد که لینک وب سایت خود را به عنوان طراح و پشتیبان سایت در پایین سایت مشتری قرار دهد.

مسئولیت تهیه نسخه‌ پشتیبان از وب سایت در دوره‌های مد نظر مشتری، به عهده مشتری است و در صورتی که آئیبی به وب سایت زده شود تنها راه بازگشت آن بازیابی نسخه پشتیبانی است که توسط مشتری از سایت گرفته شده باشد. لذا در صورتی که از سایت خود Backup (نسخه پشتیبان) تهیه نکرده باشید مسئولیت عدم بازیابی سایت طراحی شده بر عهده مشتری است.

  • ۱. تعیین مبلغ اجرای هر پروژه با آنالیز وب سایت مشتری و با بررسی سطح رقابت‌پذیری کلمات کلیدی منتخب صورت می‌گیرد.
  • ۲. کلمات کلیدی منتخب توسط مجری و با هماهنگی کارفرما مشخص می‌شود و در صورت آغاز کار اجرای پروژه امکان تغییر کلمات کلیدی (Keywords) تا پایان قرارداد وجود ندارد و برای تغییر نیاز به تنظیم قرارداد جدید با شرایط زمانی و مالی جدید خواهد بود.
  • ۳. سایت‌های تازه تاسیس که نیاز به محتوا (content) دارند باید در هنگام شروع پروژه نسبت به بهینه‌سازی سایت خود اقدام کنند و محتوای لازم برای صفحات اصلی و محصولات را ایجاد کنند، مجری تعهدی نسبت به ایجاد محتوا در وب سایت آن‌ها ندارد مگر این که قرارداد محتوا به صورت جداگانه به تایید طرفین رسیده و منعقد شده باشد.
  • ۴. کارفرما موظف است نکاتی را که مجری برای حفظ رتبه سایت موضوع قرارداد گفته می‌شود را اجرا و از اقدامت خودسرانه برای اعمال هرگونه تغییر در سایت جدا خودداری نماید.
  • ۵. کم‌ترین زمان ممکن برای بهینه سازی سایت ۲ هفته و کسب رتبه در کلمات کلیدی ۲ ماه است و بیش‌ترین زمان مورد نیاز برای آن بستگی به رقابت و قابلیت‌های وب‌سایت کارفرما دارد.
  • ۶. خدمات بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو پس از رسیدن به رتبه مورد نظر در گوگل، از سه ماه پشتیبانی رایگان برای حفظ رتبه بهره‌مند خواهند شد.
  • ۷. استفاده از پلاگین/ماژول (افزونه)های مجاز و یا هر نوع کد و یا تغییر در ساختار سایت بدون هماهنگی با مجری ممنوع است و در صورت انجام چنین کاری بدون اطلاع مجری می‌تواند باعث لغو انجام پروژه از طرف مجری شود که در این صورت کارفرما موظف به پرداخت هزینه کامل تعیین شده در قرارداد می‌باشد.
  • ۸. یادآوری می‌شود که سئو (SEO) یک فرآیند زمان‌بر است و در صورت استفاده از تکنیک‌های کلاه سیاه یا حتی برخی تکنیک‌های کلاه خاکستری در دراز مدت برای سایت صدمات جبران ناپذیری ایجاد خواهد کرد. پس برای رسیدن به رتبه پیش از زمان طبیعی آن عجله نباید کرد تا ببه صورت اورگانیک به نتایج قابل قبول در موتورهای جستجو و از همه مهم‌تر موتور جستجوی گوگل دست پیدا کنید.
  • ۹. به دلیل حجم بالای رقابت در کلمات کلیدی خاص و تغییرات مداوم الگوریتم‌های شرکت گوگل و فاکتورهای رقابتی مختلف برای تعیین رتبه سایت در کلمات کلیدی، هیچ گونه تضمین کسب رتبه مشخصی داده نمی‌شود و اصولا دادن چنین تضمینی غیر قانونی است. با این حال مطابق دانش روز و تکنیک‌های مهندسی در این خصوص همیشه مطابق قرارداد برای دریافت بهترین نتیجه و حضور در ردیف‌های بالای صفحه نخست موتور جستجو همچون گوگل را تلاش می‌کنیم.
  • ۱۰. در مورد دامنه‌های جدید، گوگل شرایطی به عنوان Google Sandbox اعمال می‌کند که در آن به مدت تقریبی ۸ هفته از زمان شروع فعالیت منظم سایت، ارزش دهی به سایت اتفاق نمی‌افتد، لذا تغییرات در مورد این دسته از سایت‌ها، حداقل پس از ۸ هفته قابل مشاهده می‌باشد.

پشتیبانی از وب‌سایت

پشتیبانی از وب سایت به معنای فعال حفظ فعالیت وب سایت طراحی شده است به طوری که اگر به دلیل مشکلات حاصل از عملکرد اشتباه ماژول‌ها و پلاگین‌های داخل سایت و یا تنظیمات خودکار سیستم زمان‌بندی، سایت دچار مشکل شد و با نمایش خطا از دسترس خارج شد، این مشکل بررسی و رفع گردد. در صورتی که مشخص شود بروز این مشکل به دلیل تغییرات دستی و از روی اشتباه عملکرد کاربران مدیریتی سایت توسط مالک و پرسنل سایت انجام شده باشد جزو خدمات پشتیبانی محسوب نمی‌شود و برای زمانی که برای رفع آن مشکل صرف شده است، هزینه خدمات پس از فروش دریافت می‌شود.

پشتیبانی میزبانی وب

پشتیبانی از خدمات میزبانی وب به معنای فعال نگه‌ داشتن مسیر ارتباطی وب‌سایت یا سامانه نرم‌افزاری مشتری به فضای خریداری شده مطابق با بسته میزبانی در بازه زمانی خریداری شده می‌باشد و در صورت بروز اختلال همچون عدم دسترسی به اطلاعات فضای میزبانی یا وب‌سایت و سامانه‌های نرم‌افزاری روی ان و یا عدم ارسال یا دریافت همه ایمیل‌ها که دلیل آن فضای میزبانی باشد، پیگیری‌های لازم تا رفع مشکل از سوی کارگزاران تجارت الکترونیک ایران انجام شود.

امکان Backup گیری از محتویات فضای میزبانی شما در اختیار شما قرار داده شده است تا هر چند وقت یک بار از اطلاعات ایمیل‌ها و وب‌سایت خود بکاپگیری کنید و حتی برای امنیت بیشتر آن بکاپ را روی کامپیوتر شخصی خود دانلود نمایید تا تحت هر شرایط در صورتی که مشکلات امنیتی و حمله‌های سایبری از طرف هکرهای بین‌المللی اتفاق افتاد یک نسخه از وب سایت شما همیشه به صورت بکاپ آماده بازیابی اطلاعات باشد و سایت شما بلافاصله به وضعیت قبل خود برگردانده شود. لازم به ذکر است که از آنجایی که این امکان در اختیار مشتریان قرار داده شده است، مسئولیت مدیریت بکاپ‌های سایت و ایمیل‌ها بر عهده مشتری است و در صورت حذف اطلاعات کارگزاران تجارت الکترونیک ایران مسئولیتی در قبال جبران خسارت اطلاعات از دست رفته نخواهد داشت.

تیم پشتیبانی سرورهای کارگزاران تجارت الکترونیک ایران، معمولا به صورت پیش‌فرض هر هفته در یک روز و یک ساعت مشخص یک بکاپ از سایت شما تهیه می‌کند، تا در صورت بروز مشکل حتی اگر شما بکاپ نگرفته باشید بتواند مشکل پیش آمده را رفع کنید. ولی این عملیات اجباری و قطعی نیست و ممکن است که این کار برای سایت شما انجام نشود و جزو وظایف ما تلقی نمی‌شود بلکه تنها برای افزایش امنیت و کمک به مشتری در مواقع بحرانی تلاش می‌شود که انجام شود.

پشتیبانی از سامانه‌های نرم‌افزاری و اپلیکیشن

تمامی سامانه‌های نرم‌افزاری و اپلیکیشن‌های طراحی و تولید شده توسط کارگزاران تجارت الکترونیک ایران دارای یک سال پشتیبانی رایگان برای رفع مشکلات و اختلالاتی که دلیل بروز آن باگ‌های کد نویسی و نرم‌افزاری باشد، می‌باشند. افزودن امکانات جدید یا آپشن‌های اضافه یا هر گونه تغییر یا حذف و اضافه بر روی نرم‌افزار یا اپلیکیشن، شامل پشتیبانی نیست و به عنوان درخواست‌ جدید خدمات نرم‌افزاری تلقی شده و در قالب یک تحلیل و سفارش جدید با دریافت هزینه قابل انجام و اصلاح خواهد بود.


توجه! هر گونه خدمات ارائه شده خارج از موارد آمده در تعاریف پشتیبانی بالا، خدمات پس از فروش تلقی شده و شامل پرداخت هزینه می‌باشد.

نحوه و زمان ارائه خدمات پشتیبانی

تمامی خدمات پشتیبانی که موجب قطع دسترسی کامل به سایت یا سامانه‌های نرم‌افزاری و اپلیکیشن‌ها باشد، در تمام ساعات شبانه روز به صورت ۲۴ ساعته ۷ روز هفته پیگیری و انجام می‌شود.

تمامی خدمات پشتیبانی که موجب قطعی کامل و بروز مشکلات اضطراری نمی‌شود تنها در ساعات کاری و در ایام غیر تعطیل رسمی به وقت ایران انجام می‌شوند و تنها در صورتی همه خدمات غیر ضروری پشتیبانی به صورت On Call و ۲۴ ساعته ۷ روز هفته انجام می‌شود که قرارداد پشتیبانی سالانه جداگانه با کارگزاران تجارت الکترونیک ایران منعقد شده باشد.